Enostranska odpoved potrošniške pogodbe, sklenjene na daljavo
V skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov ima potrošnik pravico, da brez navedbe razloga v 14 dneh od sklenitve pogodbe enostransko odstopi od pogodbe, sklenjene na daljavo.
V primeru prodajne pogodbe začne ta rok teči z dnem, ko je potrošnik ali tretja oseba, ki ni prevoznik in jo je potrošnik določil, prejela blago v posest.
Pred iztekom tega roka mora potrošnik jasno in nedvoumno obvestiti prodajalca o svoji odločitvi za odstop od pogodbe – bodisi z izpolnitvijo obrazca za odstop od pogodbe ali z drugo nedvoumno izjavo.
Izjavo o odstopu lahko pošlje na naslov:
BIKER.SHOP d.o.o., Našička 23, 10 000 Zagreb
ali na e-poštni naslov: info@bikershop.si.
Prodajalec bo brez odlašanja potrdil prejem izjave na trajnem nosilcu podatkov.
Potrošnik mora vrniti blago brez nepotrebnega odlašanja, najpozneje v 14 dneh od obvestila o odstopu. Prodajalec bo v 14 dneh od prejema izjave o odstopu povrnil vsa plačila, vključno s stroški dostave, razen dodatnih stroškov, ki so posledica potrošnikove izbire dražje oblike dostave od najcenejše, ki jo ponuja prodajalec.
Vračilo bo opravljeno z enakim plačilnim sredstvom, razen če se potrošnik izrecno strinja z drugim načinom in pod pogojem, da za to ne bo imel dodatnih stroškov.
Potrošnik mora blago vrniti v nepoškodovanem stanju, v originalni embalaži, z vso priloženo dokumentacijo in računom. Stroške vračila krije potrošnik.
Če potrošnik brez razloga zavrne prevzem blaga, ki ni poškodovano, ima prodajalec pravico zadržati stroške vračila od zneska vračila.
Odgovornost prodajalca za stvarne napake
Prodajalec odgovarja za stvarne napake, ki jih je imela stvar ob prehodu tveganja na kupca, ne glede na to, ali mu je bilo to znano. Odgovarja tudi za napake, ki se pokažejo po prehodu tveganja, če izvirajo iz vzroka, ki je obstajal prej.
Napaka obstaja, če:
izdelek ne ustreza opisu, količini, kakovosti, uporabnosti ali drugim lastnostim iz pogodbe;
ni primeren za poseben namen, ki ga je kupec navedel;
ni dobavljen z dodatki ali navodili;
ni posodobljen, če tako določa pogodba;
ni primeren za običajno rabo;
ne ustreza vzorcu/modelu;
ni dostavljen v pričakovani embalaži z dokumentacijo;
količinsko in funkcionalno ne ustreza običajnim pričakovanjem;
je bil nepravilno nameščen (če je bila namestitev del pogodbe);
je bil nepravilno nameščen zaradi pomanjkljivih navodil.
Kupec ima pravico zahtevati:
odpravo napake (popravilo),
zamenjavo izdelka,
znižanje kupnine,
odstop od pogodbe.
Popravilo ali menjava se izvede brezplačno, v razumnem roku in brez znatnih nevšečnosti za kupca. Če popravilo ali zamenjava ni možna, lahko kupec odstopi od pogodbe ali zahteva znižanje cene.
Če je napaka neznatna, kupec nima pravice do odstopa, a lahko zahteva odpravo napake ali povračilo škode.
Stroške odprave napak in prevzema blaga nosi prodajalec.
Če kupec ni prejel izpolnitve pogodbe v razumnem roku, lahko od pogodbe odstopi. Če vračilo blaga ni mogoče, pogodbe ni mogoče razvezati – razen če je blago uničeno zaradi napake ali razlogov, za katere kupec ni odgovoren.
Kupec mora prodajalcu pisno sporočiti napako najpozneje v 2 letih od njenega odkritja.
Potrebna dokumentacija za uveljavljanje reklamacije
Za kolesa:
kopija računa,
kopija garancijskega lista,
fotografija celega kolesa,
več fotografij poškodbe (iz različnih kotov),
fotografija serijske številke (na gonilni osi).
Za drugo opremo, oblačila ipd.:
račun izdelka,
fotografija celotnega izdelka,
fotografije poškodbe (več kotov),
fotografija serijske številke (če obstaja).
Komercialna garancija
Komercialna garancija je dodatna zaveza prodajalca ali proizvajalca, da bo kupcu vrnil denar, popravil ali zamenjal izdelek, če ta ne ustreza oglaševanim lastnostim.
Izdelek ima garancijo, če je priložen garancijski list (proizvajalca ali prodajalca). Veljavnost jamstva zahteva:
da kupec sledi navodilom,
da vloži zahtevek znotraj jamstvenega roka,
da predloži račun.
Če garancijskega lista ni, velja zakonska odgovornost za stvarne napake.
Če prodajalec ali proizvajalec ne izpolni jamstva v razumnem roku, lahko kupec:
zahteva popravilo ali zamenjavo,
odstopi od pogodbe,
zahteva znižanje cene in
uveljavlja odškodnino za čas, ko izdelka ni mogel uporabljati.
Ob popravilu se jamstveni rok podaljša, ob zamenjavi začne teči znova.
Pravice iz jamstva prenehajo eno leto po vložitvi zahtevka.